جوجه ابدالهای ابلیس، از کلاس اکابر مارگارت تالر سینگر دیپلم نگرفته، به تصوف هجوم می آورند

بیچاره ها ی تکفیری - این اعضای ناچیز مرکز ضاله تکفیری تفرقه افکن موسوم به اداره فرق و ادیان- با این حقارت و سخافت، ناچار به مزدوری برای شجرة الزقّوم اند که اصلها فی الجحیم و طلعها کرؤس الشیاطین

شاگردان تکفیری مکتب شیطان گرا و اسلام ستیز و خمینی زدای "سعید امامی" هرروز میگردند و از کلاه شعبده بازی، برگ نیرنگ جدیدی برعلیه مکتب فقر و درویشی و طریقت عرفان و تصوف اسلامی بیرون میکشند.

این تکفیری های حقیر فرق و ادیانی دشمنان و معاندان آیت الله سیدروح الله خمینی اند و در مکتب خمینی ستیزی و در مرام خمینی زدایی زیر دست جلادانی مانند سعید امامی ها تربیت شده اند!
شعار این تکفیریهای عضو اداره تکفیری فرق و ادیان هم دریک کلمه خلاصه میشود: دروغ میبافیم، پس هستیم.
کلامشان بادی در بوقی بیش نیست و ارزش اعتنا ندارد، فقط برای ثبت در سینه تاریخ منعکس میشود:


آشنایی با فرقه های آمریکایی : از صوفی ها در ایران تا هیپی ها در آمریکا - نویسنده ابراهیم خدا بنده!! سایت تکفیری موسوم به "دیده بان"اعضای فرقه هایی که در درون ایران نیز حضور دارند می توانند بامقایسه ای کوتاه به شباهت خود با ایشان پی ببرند.شاید صوفی گری در ایران شبیه ترین فرقه گرایی مشابه هیپی ها در آمریکا باشد.به گزارش دیده بان، مقایسه فرقه ها با یکدیگر نشان می دهد که معادلات فرقه گرایانه مانند مهره هایی هستند که با یک نخ تسبیح به یکدیگر مربوط می گردند.فرقه گرایی جغرافیا و حد مرز نمی شناسد چرا که بررسی فرقه ها در آمریکا،هند،اروپا و حتی ایران نشان می دهد که تسخیر ذهن انسان ها به دلیل فطرت مشترک ایشان، اقدامات مشابهی را می طلبد.گزارش زیر به دو فرقه آمریکایی اشاره دارد اما اعضای فرقه هایی که در درون ایران نیز حضور دارند می توانند بامقایسه ای کوتاه به شباهت خود با ایشان پی ببرند.شاید صوفی گری در ایران شبیه ترین فرقه گرایی مشابه هیپی ها در آمریکا باشد.در اواخر دهه 1960 و دهه 1970، یک بحران عمیق اجتماعی، خصوصا در میان جوانان، در ایالات متحده آمریکا شکل گرفت. بیکاری، اختلاف طبقاتی شدید، بی عدالتی، بی اعتمادی به سیاستمداران، سرخوردگی های عمومی، نداشتن چشم اندازی روشن و خصوصا فساد اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی بویژه در میان دولتمردان شرایط نابسامانی را بوجود آورده بود. محصول این شرایط رشد فرقه های متعدد و همچنین رشد جوامع هیپی و گسترش فرهنگ هیپی در میان جوانان ناراضی بود.جوامع و فرقه های هیپی ابتدا به صورت خودجوش شکل گرفتند. هر جامعه هیپی با دیگری متفاوت بود. برخی عمیقا مذهبی بودند در حالیکه برخی دیگر کاملا سکولار بودند. مصرف مواد مخدر در برخی جوامع هیپی مجاز و در برخی دیگر ممنوع بود. برخی روابط آزاد جنسی داشتند و برخی دیگر هرگونه ارتباط جنسی را کلا ممنوع میدانستند. برخی کاملا خودکفا و البته برخی دیگر وابسته به جریانات سرمایه داری بودند. فرهنگ فرقه های هند و چین نیز در بعضی از این جوامع رسوخ کرده و تأثیر گذاشته بود. یک مدل مشخص برای این جوامع وجود نداشت و هر جامعه هیپی فرهنگ و قوانین و خصوصیات خودش را در طی زمان بدست آورده بود اما در انظار عامه مردم، بی بند و باری و ولنگاری شاخصه اصلی بسیاری از آنها شناخته میشد.




واژه "هیپی" از منبع "هیپستر Hipster" به معنی نوپرست گرفته شده که ابتدا به جریان اجتماعی و سیاسی معترض به جنگ ویتنام (1955 تا 1975) اطلاق شد که شروع آن از سانفرانسیسکو و کالیفرنیا بود. آنان با شعار حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی وارد فعالیت اجتماعی شدند و بسیاری از جوانان ناراضی و معترض را به خود جذب کردند. آنان با پوشش ها و رفتارهای ساختارشکنانه سعی داشتند اعتراض خود را به وضعیت موجود ابراز نمایند.

در زیر به دو نمونه از فرقه های هیپی پرداخته میشود:

داستان سامرتاون، ایالت تنسی، آمریکا

فرقه مزرعه به رهبری استفن گاسکین

فرقه مسیحی مزرعه The Farm به رهبری استفن اف گاسکین Stephen F. Gaskin ، یکی از معروفترین فرقه های جنبش هیپی Hippy Movement در آمریکا است که دارای چند صد عضو در این کشور می باشد. این فرقه در حال حاضر در مزرعه ای کاملا ایزوله و دورافتاده به وسعت 3 مایل مربع (حدود 23 کیلومتر مربع) به نام سامرتاون (شهر تابستان) Summertown در ایالت تنسی Tennessee مستقر است که ساکنان آن به شیوه های کاملا ساده و ابتدائی در آن زراعت و زندگی میکنند.

در خصوص استفن گاسکین:

او در 16 فوریه 1935 در دنور Denver در کلرادو به دنیا آمد. او ابتدا یک تفنگدار نیروی دریائی آمریکا در جنگ کره بود و بعد به کار نویسندگی روی آورد و سپس به جنبش هیپی پیوست. گاسکین به خاطر داشتن و فروش مواد مخدر مدتی را در زندان سپری نمود که البته آنرا جزو سوابق مبارزاتی خودش به حساب می آورد. او در سال 1975 با یک قابله به نام اینا می Ina May که همسر چهارمش بود ازدواج کرد.

جداشدگان این فرقه میگویند که گاسکین آشکارا ادعای رسالت و پیامبری نموده است که البته خود او این موضوع را رد میکند و میگوید پیروان وی بر چنین امری اصرار دارند. او اساس ایدئولوژی فرقه خود را بر مسیحیت قرار داده اما مواردی از تفکرات بودائی و هندو هم چاشنی دکترین خود نموده است.

گاسکین در سال 1974 برای نگهداری ماری جوانا به زندان رفت چرا که در مزرعه او کشت و تولید ماری جوانا انجام میشد. حکم او سه سال بود که بعد از یک سال به دلیل حسن رفتار آزاد گردید. او بعد از آزادی به فعالیت های حقوقی علیه قوانین ایالت تنسی در خصوص حق رأی مجرمین پرداخت و نهایتا در سال 1981 پیروز شد. او مقالات ایدئولوژیک خود را در نشریات فرقه انتشار میداد که مورد توجه بسیاری بود. گاسکین به عنوان یک فعال بین المللی، نویسنده و سخنران توانا شناخته میشد و حتی جوایزی در حوزه های ادبی کسب نمود.

تفکرات او به عنوان ضد فرهنگ رایج مورد انتقاد بسیاری بود و فرقه او را تأثیر گرفته از فرقه هاری کریشنا می دانستند. او در 1 ژوئیه 2014 در سن 79 سالگی با مرگ طبیعی در مزرعه خود و در میان پیروانش درگذشت. بعد از او همسر وی رهبری فرقه را بدست گرفت که در حال حاضر "مزرعه" را اداره می نماید. آنان کار خود را ارتقاء داده و فیلم ها و کتب و نشریات متعدد با شعارها و تصاویر تبلیغی بسیاری تولید نموده و روی سایت هایشان ارائه می نمایند.

در خصوص فرقه مزرعه:

در دهه 1960 که اعتراضات به جنگ ویتنام در اوج خود بود و یک وضعیت شورشی در میان جوانان آمریکائی حاکم شده بود، کمون های هیپی عمدتا با رفتارهای هنجارشکنانه در ساحل غربی آمریکا شکل گرفت که زمینه مساعدی برای بروز فرقه ها بوجود آورد.

در کلاس های ایدئولوژی گاسکین گاه تا 1500 دانشجو شرکت میکردند. گاسکین از این موقعیت استفاده کرد و نهایتا در سال 1970 فرقه خودش را همراه با همسرش اینا می در یک مکان کاملا دورافتاده تشکیل داد. از نظر برخی این بزرگترین فرقه از جوامع هیپی به حساب می آید.

کلاس های ایدئولوژی گاسکین در کالج ایالتی سان فرانسیسکو قبل از تأسیس رسمی فرقه

در سال 1970 او اقدام به راه اندازی یک کاروان با حدود 60 اتوبوس کرد که 1500 مایل (2400 کیلومتر) در سراسر آمریکا تردد نمود و نهایتا در مزرعه ای در نزدیکی ناشویل Nashville در ایالت تنسی که از قبل خریداری شده بود اطراق کرد. در ابتدای کار در این مقر، بیماری، مشکلات قضائی، بدهی های سنگین، و حتی گرسنگی گریبان آنان را گرفت اما در سال 1980 جمعیت آنان در این مزرعه به 1200 نفر رسید و وضعیت ثابتی پیدا کرد. مزرعه ای که او خریداری کرده بود مخروبه بی ارزشی بیش نبود که به قیمت بسیار ارزان بدست آورد. کار و تلاش بی وقفه مریدان گاسکین، که حتی به قیمت جان برخی تمام شد، آنرا به یک شهر آباد تبدیل کرد.

آنان با خرید زمین های اطراف مزرعه، کار خود را روز به روز گسترش دادند و عملا یک شهر کوچک دارای بیمارستان، مدرسه، نیروگاه برق، تصفیه خانه آب، ایستگاه رادیو و غیره بوجود آوردند. بسیاری مایلند بدانند پشت درهای بسته "مزرعه" چه اتفاقاتی می افتد و چگونه این افراد از بودن و کارکردن در آنجا در شرایط سخت رضایت خاطر دارند. بیمارستان "مزرعه" تحت نظر همسر گاسکین خدمات درمانی به ساکنان محل هم ارائه میدهد و بسیاری از فرزندان اهالی در این بیمارستان بدنیا آمدند.

آنان گیاه خوار هستند و روز و شب در مزرعه به سختی کار میکنند و با حداقل های ممکن بدون کمترین ارتباط با دنیای خارج و حتی خانواده خود زندگی می نمایند. البته برخی از پیروان مطمئن و صدیق اجازه دارند تا در خارج از فرقه کار کنند اما در درون فرقه زندگی میکنند؛ همچنین برعکس تعدادی روزها در مزرعه کار کرده و شب ها به منازل خود میروند.

آنان در ابتدا مجبور بودند تمامی حاصل کارکرد خود را به تشکیلات فرقه بدهند اما در سال 1983 با مشکلاتی که در داخل فرقه بوجود آمد و رهبری گاسکین به زیر علامت سؤال رفت قرار شد کسانی که تمام وقت در فرقه نیستند تنها بخشی از درآمد خود را به فرقه بدهند. همچنین گفته میشود که آنان در مقر خود از ماده مخدر ماری جوانا استفاده کرده و روابط آزاد جنسی دارند. به هرصورت جلوگیری در مرام آنها ممنوع است و آنان تشویق به داشتن فرزندان هرچه بیشتر میشوند.

فرقه منبع خانواده به رهبری پدر ید:

فرقه "منبع خانواده Source Family" یکی دیگر از معروف ترین فرقه های جوامع هیپی به رهبری "پدر ید Father Yod" بود.

در خصوص پدر یود:

پدر یود با نام اصلی جیمز ادوارد بیکر James Edward Baker در 4 ژوئیه 1922 در سینسیناتی در ایالت اوهایو به دنیا آمد. او در جریان جنگ جهانی دوم مدال شجاعت گرفت و جوائز بسیاری را هم به عنوان یک دریانورد کسب نمود. او به کالیفرنیا رفت و بخت خود را در هالیوود برای بازی در فیلمهای سینمائی امتحان کرد اما موفقیتی نداشت. بیکر مطالعات فلسفی و مذهبی داشت و گیاه خوار نیز بود.

در سال 1969 بیکر یک رستوران گیاه خواری به اسم "منبع Source" در لس آنجلس به راه انداخت که صرفا غذاهای گیاهی ارگانیک تهیه و عرضه می نمود. بسیاری از هنرپیشه ها و خوانندگان معروف هالیوود و لس آنجلس مشتریان رستوران وی بودند. او به تدریج جامعه ای را حول این رستوران شکل داد و جوانانی را جذب نمود.

در این زمان گفته میشد که او 14 زن مختلف دارد که همگی عاشق و فدائی او هستند اما صرفا یک زن قانونی به نام روبین پاپر Robin Popper داشت که در سال 1970 با وی ازدواج کرده بود اما با این وجود بیکر با زنان بسیاری ارتباط داشت بطوری که همسر او وی را "یک پیرمرد کثیف شهوتران" می نامید. او حدود 160 نفر را در فرقه اش عضوگیری نمود.

جیمز بیکر ابتدا عضو فرقه "یوگی باجان Yogi Bhajan" از جوامع هیپی با تفکران هندو بود که در اواخر دهه 1960 از این فرقه جدا شد و فلسفه و گروه مذهبی جدیدی را ابداع کرد و نام خود را به پدر ید و "یاهوا Ya Ho Wha" تغییر داد و سپس جوانان بسیاری را از جوامع هیپی جذب نمود. گروه وی به نام منبع خانواده شناخته میشد که او خود را پدر روحانی و رهبر عقیدتی آنان می دانست. مقر این گروه در ساختمانی در هالیوود و منبع درآمدش هم اساسا رستوران گیاهخواری بود.

در 26 دسامبر 1974 فرقه "منبع خانواده" بدنبال مشکلات حقوقی و قضائی رستوران خود را فروخت و به هاوائی نقل مکان کرد. در 25 اوت 1975 یاهوا با استفاده از یک گلایدر از بالای یک صخره 400 متری در ساحل شرقی با موفقیت در ساحل به زمین فرود آمد اما 9 ساعت بعد، علیرغم هیچگونه زمینه قبلی، به صورت ناگهانی سکته کرد و درگذشت. او را بنا بر وصیتش سوزانده و خاکسترش را در هاوائی بر روی ساحل پخش کردند.

در سال 2006، دو عضو فرقه منبع خانواده، آیسیس آکواریان و الکتریسیتی آکواریان، تاریخچه این گروه مذهبی را در قالب کتابی نوشتند. این کتاب در سال 2007 تجدید چاپ شد که حاوی یک سی دی از 13 سخنرانی و مصاحبه رادیوئی پدر یود بود که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

ابراهیم خدابنده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر