اراذل تکفیری اداره فرق و ادیان خودشان میدانند که لاطائلات میبافند

اما در مسابقه اراجیف گوئی، بر یکدیگر سبقت میجویند
مطلب هزار بار تکراری را که از روی لوح فشرده به صورت مکتوب پیاده کرده و روی سایت تکفیری فرقه قرار داده اند، در عملیات پیچیده "بازنشخواری" روی سایتهای تکفیری دیگر از قبیل "ادیان نیوز" هم قرار داده اند. مطلبی که ثابت کننده بیچارگی دریوزگان تکفیری است، و به علت بی اعتباری ارزش پاسخگویی جدید ندارد. فقط نشانه اندراس اداره فرق و ادیان و سازمان تبلیغات ضداسلامی و  وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعات بسیج و سپاه و قوه قضائیه است!!




ادیان نیوز: پس از فوت علی تابنده با نام طریقتی محبوبعلیشاه، نورعلی تابنده به عنوان قطب این فرقه معرفی شد.
به دنبال این انتصاب شوک عجیبی بر پیکره فرقه گنابادیه وارد شد. این انتصاب درحالی صورت گرفت که نورعلی تابنده بدون طی کردن مراحل هفت گانه به اصطلاح عرفانی ظرف مدت 40 روز در حالی که شیوخ قدیمی این فرقه ( یوسف مردانی و شریعت) هم برای این مقام فرقه ای حضور داشتند با تمسک به سه اتفاق عجیب به اثبات قطبیت خود پرداخت.
1. خواب دیدن صالحعلیشاه
2. درخواست محبوبعلیشاه از نورعلی تابنده برای قبول قطبیت
3. تلگرام‌های ساختگی
طبق کتب و منابع معتبر صوفیه ادعاهای فوق هیچ ارزشی ندارد و قادر به اثبات قطبیت نمی‌شود آن هم برای شخصی که در گذشته نه چندان دور به مخالفت با اقطاب قبلی برخواست و تا چهل روز قبل از فوت محبوبعلیشاه هنوز در مراحل اولیه به اصطلاح عرفانی سیر می‌کرد و حتی هیچ فرمانی از اقطاب مبنی بر طی کردن مراحل به اصطلاح عرفانی اش وجود نداشت.
مهمترین دلیل نورعلی تابنده و اطرافیانش برای اثبات جانشینی و قطبیت وی، متوسل شدن به تلگرام‌های ساختگی بود که با بررسی این تلگرام‌ها تناقضات بسیاری مشاهده می‌شود.
1. در یکی از این تلگرام‌ها با کلمه "هوالله" و در دیگری با "هو121" آغاز شده است و تفاوت در نحوه شروع هر یک از این شش تلگرام‌ها نشان گر بطلان آن‌ها می‌باشد.
2. تفاوت در نحوه نگارش و بیان این شش تلگرام به وضوح قابل مشاهده است و این امر در حالیست که طبق ادعای خود صوفیه این تلگرام ها توسط خود محبوبعلیشاه با دستخط ایشان آن هم در یک زمان واحد نوشته شده است!
3.در تلگرام‌هایی که خطاب به جناب عزیزالله محقق نجفی و سید احمد شریعت است قطبیت نورعلی تابنده را اراده خداوند و اشاره غیبی بیان شده است ولی در تلگرام جناب شمس‌الدّین حائری از طرف خود محبوبلعیشاه این امر محقق شده است و در تلگرام‌های یوسف مردانی و میرمطلّب میرزائی و تلگرام دیگر شمس‌الدّین حائری به نحو دیگری بیان شده است.
4. از آنجا که نورعلی تابنده تا چند روز قبل از فوت محبوبعلیشاه در مراحل اولیه به اصطلاح عرفانی به سر می‌برد و بر خلاف دیگر شیوخ از نام طریقتی برخوردار نبود از تلگرامی جدید رونمایی شد که به آدرس تهران پاسداران اختیاریه ... خطاب به ارشاد علی نوشته شده بود: از آنجائیکه هر یک از مأذونین در طریقت ملقّب به لقبی خاص هستند آن بزرگوار را به لقب مجذوبعلی ملقّب نمودم! این در حالیست که طبق عرف خود صوفیه باید از لفظ شاه استفاده می‌کرد تا قطبیت وی ثابت شود و آدرس خانقاه امیرسلیمانی تهران در آن درج می‌شد زیرا تلگرامی که به آدرس خانقاه امیرسلیمانی در آن درج شده بود نام طریقتی در آن مشاهده نمی‌شد و این دوگانگی بسیار مشهود است.
5. در تلگرامی که مخاطب آن یوسف مردانی است ویژگی نورعلی تابنده را "عموی مکرّم سلیل جلیل حضرت آقای صالحعلیشاه" بیان شده تا از این طریق برتری نژادی که نشان از نوعی نژادپرستی در این فرقه سیاسی است  بر سال‌های از دست رفته یوسف مردانی در شاگردی کردن اقطاب قبلی و طی کردن مراحل به اصطلاح عرفانی وی غلبه کند. این در حالیست که در پنج تلگرام دیگر این موضوع قید نشده است و از ویژگی "فاضل و عارف" نورعلی تابنده یاد شده است!
نکته قابل تامل قطبیت نورعلی تابنده عدم چاپ فرمان‌های محبوبعلیشاه در مورد فرامین اجازه اقامه نماز و دستگیری و ... نورعلی تابنده بود و کار به جای رسید که اطرافیان این قطب سیاسی برای مشروعیت وی در کتاب پرواز عشق در کهکشانها به چاپ فرمان‌های ماذونی تا قطبیت پرداختند!
شروع قطبیت نورعلی تابنده با برگزاری جلسه شرح رساله پند صالح و خورشید تابنده آغاز شد و با توجه به سست بودن جایگاه وی و عدم محبوبیتش در بین فقرا هیچ گونه حرکت سیاسی و اظهار نظر سیاسی از وی صورت نگرفت تا سیر تکاملی این فرقه همچنان رنگ و بوی عرفان ساختگی داشته باشد.
حرکت چراغ خاموش قطب سیاسی صوفیه تا دهه 80 ادامه داشت و تا این دهه هنوز عرفان سیاسی ارائه شده از سوی این عضو سابق نهضت آزادی قابل مشاهده نبود و تحرکات سیاسی وی رنگ تجمع و جنجال به خود نگرفته بود. البته به خاطر عدم آشنایی وی با عرفان ساختگی اقطاب قبلی و تاثیر عضویت این قطب سیاسی در نهضت آزادی و تحصیلاتش در فرانسه اظهار نظرهای جنجالی وی آغاز شد که این اظهار نظرها در هیچکدام از فرقه های صوفیه و فرقه های دیگر سابقه نداشته است.
کلید اولین حرکت سیاسی این فرقه در دهه 80 زده شد که این قطب سیاسی از آن به عنوان حرکت خود جوش فقرا یاد کرد و ضمن تعریف و تمجید از آنها در اقدامی قابل تامل ادعا کرد: "اگر خدا اجازه دهد نشسته دنیا را زیر و رو میکنم" این قطب سیاسی بعد از تحریک فقرای فرقه و ایجاد اختلال در نظم عمومی بیان کرد"بسیاری از شماها و ماها شهید حساب می‌شویم و نشان دادید مسلمان واقعی هستید"! بعد از انکه اعضای این فرقه به اخلال در نظم عمومی پرداختند نورعلی تابنده قطب سیاسی صوفیه در پیامی به مسئولین کشور اظهار وجود کرد و برای انها خط و نشان کشید و گفت: "ما حزب سیاسی نیستیم ولی بر صندلی نشستیم که بر همه مسلطیم"!
پس از این اظهار نظرهای جنجالی تحرکات و حرکت سیاسی نورعلی تابنده با مخالفت‌های درون فرقه‌ای مواجه شد و بعضی از بزرگان و فقرای فرقه نسبت به این موضوع اعتراض کردند. گستردگی این اعتراض باعث شد این قطب سیاسی علنا در جلسه سخنرانی خود به آن بپردازد و بیان کند عده‌ای که خود را درویش حساب می‌کنند چرا به خودشان اجازه می‌دهند تهمت بزنند، خیلی‌ها از من سوال می‌کنند چه اینجا چه جای دیگه که این چه درویشی است؟
این قطب سیاسی در جواب هجمه‌های وارده به تعریف جدیدی از عدم دخالت در سیاست توسط دراویش پرداخت و بیان کرد: ما در سیاستی دخالت نمی‌کنیم که دراویش در آن آزاد باشند!
وی حتی در جواب نامه یکی از فقرا که بیان کرده بود چرا با وجود انکه گفته شده دراویش نباید در سیاست دخالت کنند باز ما در سیاست دخالت می‌کنیم، پاسخ داد: گفتند نباید در سیاست دخالت کرد ولی مومن باید کیض باشد!
این قطب سیاسی برای توجیه تحرکات سیاسی خود ظلم به خود و فقرا را بهانه رونمایی از عرفان سیاسی کرد و با استناد به دخالت سلطانعلیشاه و صالحعلیشاه در امور سیاسی آن هم در مواقع ضروری تحرکات سیاسی خود را توجیه کرد که با رجوع به منابع این فرقه متوجه می‌شویم که ملاسلطان در تمامی دوران حیات خود در هیچ کدام از ماجراهای سیاسی دخالت نکرد و حتی زمانی که جریان مشروطه به اوج خود رسید عنوان کرد: ما یک نفر زارع دهاتی درویشیم و نمی‌دانیم مشروطیت یا استبداد چه معنی دارد.
نورعلی در انتخابات سال 88 با حمایت از مهدی کروبی از عرفان سیاسی رونمایی کرد. این تحرک سیاسی در حالی بود که سلطان حسین تابنده در کتابی تحت عنوان «یادداشت‌هایی از سفر به ممالک اسلامی» در صفحه ۲۱۲ در گفت‌و‌گویی که با یکی از اقطاب و بزرگان صوفی مصر به اسم سیدالبکری که رئیس صوفی اهل سنت و عهده دار امور سیاسی، اجتماعی، مذهبی و طریقتی صوفیان مصر بوده، عقاید خود را اینچنین بیان می‌دارد:  «به او گفتم ولی بزرگان ما (صوفیه) در امور سیاسی دخالت نمی‌کنند و اصلا وارد سیاست نمی‌شوند حتی در انتخابات نیز دخالت نمی‌کنند و تشکیلات ظاهری اداری هم ندارند و فقط اجتماعات آن‌ها مذهبی است.

روزنامه رسمی مهدی کروبی و انتشار خبر حمایت تابنده از وی
حال به بیان تعدادی از نظرات اقطاب این فرقه مبنی بر عدم دخالت در امور سیاسی و پایبندی به قوانین مملکتی می‌پردازیم تا تناقض در بیان و عمل این فرقه سیاسی به وضوح مشاهده شود:
در رساله رفع شبهات این فرقه آمده است که: اقطاب فرقه‌های صوفی، خود را از دخالت در مسائل اجتماعی که سیاست نیز از این جملهٔ امور است، دور نگه می‌داشتند و معتقدند که این دستور سلطانعلیشاه موسس این فرقه بوده و امر سیاست در قلمرو شریعت است و باید از مرجع تقلید دستور گرفت!
حتی در کتاب پند صالح، که یکی از پر تیراژ‌ترین کتاب‌های این فرقه است در یک دستور کلی به دراویش نوشته است:  بکار خود پرداخته و در سیاست دخالت نکنید که مبادا آلت دست و بهانهٔ اجرای مقاصد دیگران گردید.
محبوبعلیشاه در کتاب خوشید تابنده که شرح احوال و آثار رضاعلیشاه است پا را فرا‌تر گذاشته و چندین بار بیان کرده که: صوفیه کاملا مطیع قوانین مملکتی هستند و در قوانین مملکتی باید مطیع مقررات مملکتی بود.
این تناقضات تاریخی دراویش وقتی به یقین تبدیل شد که احمد شهید مدافع همجنس بازان، نسرین ستوده و شیرین عبادی بهائی و شبکه های ماهواره ای فرانسه، انگلیس و آمریکا به حمایت از این فرقه پرداختند./سجاد تنها
ادامه دارد...
منبع: فرقه نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر