نمونه ای از هجمه های!! مخملی به اصطلاح"افسران جنگ نرم" یعنی همین "عبدالمارمولکهای" بیخرد و مختل المشاعر

بیچاره آن بیخردانی که - در اوهام خود- 
با تمسک به یک مشت لاتِ چماقکشِ مختل المشاعر  
میخواهند راه را بر تصوف و عرفان اسلامی در ایران ببندند!

"عبدل مارمولک" یکی از شعبان بیمخهای عصر نوین است. 
"عبدل مارمولک"که از همان عنفوان جوانی تردیدی در فروختن آبروی خود و ایل و تبارش نداشته، مدعی است که در مورد "عنکبوت دنیا دار" کتاب نوشته!!  
صاحبان اندیشه های عمیق بر این باورند که وقتی لاتهای بیسواد و خشونت طلب و تکفیری امثال "عبدل مارمولک" ها صحبت از "عنکبوت دنیا دار" میکنند، خودشان را در اباطیلشان بالا می آورند و استفراغ میکنند! 
اباطیلشان جای جواب دادن ندارد، اما برای افشای مَضحَکهء مُضحِکی که در ایران به نام "مجموعه افسران جوان جنگ نرم "(یعنی همین لاتهای بیسوادی که مثل  مارمولک و با دغلکاری در عبا - عمامه خزیده اند، و اعضای فرقه تکفیری در قم هستند) در حوزه های به اصطلاح علمیه (!!!) به راه افتاده، کفایت میکند. 
برای ارائهء یک نمونه از این اباطیل، به نقل  مصاحبه ای که خبرگزاری موسوم به "رسانیوز" در قم با "عبدل مارمولک " سرهم بندی کرده مبادرت میورزیم. در این گفتگو "عبدل مارمولک " مدعی شده که "سلسله صوفیه نعمت اللهیه گنابادیه "- که قدمتی به قدمت تاریخ معنویت توحیدی دارد- توسط خانم نورانی و مصطفی آزمایش ساخته شده است!!
این به اصطلاح گفتگو !! در سایتهای دیگر وابسته به فرقه ضاله ذلیله مضله مفتنه تکفیری زنجیره ای مثل ادیان نیوز هم نقل شده است:





ادیان نیوزـ حجت­ الاسلام عبدالرحیم بیرانوند با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز عنکوبتهای دنیادار دکان­دار، دراویش و صوفیان هستند گفت: صوفیان با ادعاهای واهی، پوچ و بی­اساس، برای رونق بازار خودشان دامی را پهن کردند تا مردم عوام را به دام خود بیاندازند؛ ولی این دام عنکبوتی، سست و بی­پایه است و خود تصوف هم در دام صهیونیستها هستند.
به گزارش ادیان نیوز؛ حجت‌الاسلام عبدالرحیم بیرانوند عضو هیئت علمی نقد فرق و ادیان حوزه‌های علمیه و نویسنده کتاب عنکبوت‌های دنیاداردر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به عملکرد، تاریخ و بدعت‌های صوفیه و رد نظرات ایشان و همچنین معرفی این کتاب پرداخت.
لطفا سوابق علمی و عنوان کتابها و مقالات خود را بیان کنید
شهر بروجرد اراک محل زندگی اینجانب است؛ در این شهر فرقه ضاله تصوف فعالیت جدی دارد؛ بنابراین برای من انگیزه ایجاد شد که در مورد این فرقه تحقیقات گسترده‌ای انجام بدهم؛ بنابراین در کنار درس‌های حوزه، به بررسی محتوایی فرقه تصوف پرداختم؛ بیش از چهارده سال بر روی فرقه‌های ضاله و انحرافی بالخصوص تصوف کارهای پژوهشی و کتابخانه‌ای و کارهای میدانی انجام داده ام.
در بسیاری از سخنرانی‌ها، مناظرات و همایش‌هایی که حوزه و دانشگاه و ارگان‌های فرهنگی کشور برگزار شده است، به بررسی فرقه ضاله تصوف پرداختم؛ در بسیاری از مقالات به رد تصوف پرداختم، در آخر هم یک کتاب در رد تصوف به نام عنکبوت‌های دنیادار نوشتم.
در مورد عنوان کتاب عنکبوت‌های دنیا دار توضیح دهید
این کتاب به نام «عنکبوت‌های دنیادار؛ دلایلی بر ادعا و بافته‌های تصوف فرقه‌ای» است؛ عنوان این کتاب از سخنرانی مقام معظم رهبری در سال ۷۶ گرفته شده است؛ مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان بسیجی فرمودند: «مواظب باشید توی دام عنکبوت‌های دنیادار دکان‌دار وارد نشوید. الان این روزها این چیزها زیاد است و دکان‌دارهایی که به اسم معنویت ادعا می‌کنند؛ امام دیدیم، فلان دیدیم، هیچ واقعیت ندارد. حواستان باشد که اسیر آنها نشوید.»
یکی از مصادیق بارز عنکبوت‌های دنیادار دکان‌دار، دراویش و صوفیان هستند؛ آنها که با ادعاهای پوچ و بی‌اساس، دامی برای مردم پهن کرده‌اند تا مردم عوام را به دام خود بیندازند. ولی این دام عنکبوتی، سست و بی‌پایه است و خودشان هم در دام هستند؛ خود صوفی‌ها در دام صهیونیست‌ها هستند؛ صوفی‌ها مردم را به کنج بیراهه‌های خانقاه می‌کشند.
متصوفه برای دنیای خود ادعاهای بسیاری درست کرده است؛ خودشان را دارای مقام کلی الهی می‌دانند؛ اقطاب خودشان را امام زمان می‌دانند؛ مشایخ خود را مصادق امام‌ها و اهل بیت معرفی می‌کنند، حتی این ادعا را می‌کنند که: «اگر کسی تمام شب را تا صبح شب زنده داری کند و صبح را روزه بگیرد و حج و صدقه و زکات و خمس بدهد؛ ولی ولایت قطب را قبول نداشته باشد تمام عبادت‌هایش باطل است.» بنابراین برای رد نظریات و بدعت‌های صوفیان؛ نتایج تحقیقات و پژوهش‌های خود را به شکل یک کتاب در اختیار مردم قرار دادم.
درباره کارهای میدانی و کتابخانه‌ای که در این کتاب انجام داده‌اید توضیح بفرمایید
کتاب عنکبوت‌های دنیادار از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول آن نتایج کار میدانی است و بخش دوم نتیجه کار تحقیقاتی و کتابخانه‌ای است.
در بخش کار میدانی برای نوشتن این کتاب به خانقاه‌های تصوف در شهرهای کرج، شبستان، شیراز، همدان، اراک، استان لرستان و تهران رفتم و با بزرگان و مشایخ آنها چهره به چهره مناظره کردم؛ و نتایج این مناظره‌ها را در این کتاب آوردم.
در بخش تحقیقاتی و کتابخانه‌ای، بیش از صد جلد کتاب را در زمینه تصوف مطالعه کردم، کتابهایی در موضوع اثبات تصوف در قدیم و اثبات تصوف در عصر معاصر را مورد مطالعه قرار دادم، کتابهایی در رد تصوف در قدیم مانند کتاب شیخ مفید که در رد حلاج و حدیقه الشیعه اردبیلی که در زمان صوفیه نوشته شده است؛ و کتابهای جدیدی که در رد و نقد تصوف نوشته شده است را بررسی کردم و در پایان یک جمع بندی کلی بر این کتابها انجام دادم.
در مورد ساختار کلی کتاب عنکبوت‌ها دنیادار توضیح بفرمایید
کتاب عنکبوت‌ها دنیادار بر اساس بدعت و انحراف فرقه‌های تصوف تنظیم شده است؛ و تمام فرقه‌های انحرافی مقابل اسلام، دارای سه انحراف: اعتقادی، فقهی و اخلاقی هستند؛ در کتاب عنکبوت‌های دنیادار این سه انحراف به طور جداگانه بررسی و نقد شده است و در پایان هر بخش سؤالاتی از سران تصوف کرده‌ام که باید رهبران فرقه تصوف جوابگوی این سؤالات باشند.
این کتاب شامل پنج بخش و یک مقدمه است؛ در مقدمه هدف از نوشتن این کتاب و چرا اسم کتاب را عنکبوت‌های دنیادار گذاشته‌ام، آمده است.
بخش اول: «کلیات»
بخش اول با عنوان «کلیات» شامل دو فصل می‌شود؛ «آشنایی اجمالی با ساختار تشکیلاتی فرقه‌های ضاله» عنوان فصل اول این بخش است؛ در این فصل فرض کرده‌ام که مخاطب این کتاب هیچ آشنایی با فرقه‌های ضاله ندارد؛ توضیح فرقه‌های ضاله و فرق فرقه با گروه و حزب، چه کسانی در رأس فرقه‌ها هستند، چگونه این فرقه‌ها مردم را جذب می‌کنند و نحوه عضوگیری گروه ضاله در این فصل بررسی شده است.
عنوان فصل دوم «تصوف چیست و چه می‌گوید؟» است، در این فصل تصوف را به لحاظ معنایی، مفهومی، اصطلاحی توضیح داده‌ و در ادامه به تاریخچه مختصری از تصوف و نقش مذاهب و ادیان در ایجاد تصوف پرداخته ام.
بخش دوم: «بدعت‌ها و انحرافات اعتقادی»
عنوان بخش دوم «بدعت‌ها و انحرافات اعتقادی» است؛ در این بخش به نقد جدی تصوف پرداختم ولی باید بدانیم تمام بدعت‌ها و انحرافات آنها در این کتاب نیامده است؛ بلکه بر اساس اهمیت، بخش مهمی از بدعت‌ها و انحرافات تصوف در این بخش آمده است.
در سه فصل این بخش به «واکاوی جایگاه و نقش قطب در تصوف فرقه‌ای» پرداخته شده است؛ «تصوف از دیدگاه ائمه علیهم السلام» عنوان فصل چهارم است که آیات و روایت در ذم تصوف جمع آوری شده است.
بخش سوم: «بدعت‌ها و انحرافات فقهی»
«بدعت‌ها و انحرافات فقهی» عنوان بخش سوم است که در چهار فصل تدوین شده است؛ در فصل اول با عنوان «شریعت، طریقت و حقیقت» به انحرافات و بدعت‌های تصوف در بعد فقه پرداخته‌ام، صوفی‌ها معتقد به استغنای انسان از شریعت هستند و می‌گویند «لو ظهر الحقایق، بطلت الشرایع» یعنی اگر کسی به حقایقی رسید دیگر نباید پایبند شریعت و احکام آن باشد؛ این حکم در اسلام هیچ جایگاهی ندارد؛ در پایان این فصل به نقد و رد این عقیده پرداخته شده است.
«خانقاه در مقابل مسجد» عنوان فصل دوم است که به نحوه شکل‌گیری خانقاه و تاریخچه آن پرداخته‌ شده است و در این فصل آمده است که صوفیان خانقاه را برای مقابله و مبارزه با مسجد ساخته‌اند؛ در اسلام، هزاران روایت در مورد ساختن مسجد، احترام مسجد، آداب رفتن به مسجد و نگهداری مسجد داریم؛ اگر تصوف می‌گوید ما مسلمان هستیم در حالی که بعضی از آنها هم ادعای شیعه بودن هم می‌کنند؛ چرا با نص صریح قرآن و سنت و احادیث اهل بیت علیهم السلام مخالفت کرده‌اند؟ مگر پرستشگاه مسلمانان و شیعیان مسجد نیست؟ پس خانقاه دیگر چیست؟ در کجای اسلام اسم خانقاه آمده است؟ چرا صوفیان در مقابل مسجد خانقاه درست کردند؟ بنابراین خانقاه بدعت بزرگ صوفیه در مقابل اسلام است.
عنوان فصل سوم «عشریه در مقابل خمس و زکات» است، صوفی‌ها معتقد هستند که یک دهم مال خود را بدهید و این عشر کفایت از خمس و زکات می‌کند؛ در این فصل از آنها این سؤال کرده‌ام که شما از کجا قانون عشریه را درست کردید و مقابل خمس و زکات قرار دادید؟ مگر ۳۲ آیه در قرآن راجع زکات نیست؟ مگر ۲۶ آیه قرآن در مورد انفال نیست؟ مگر صدها روایت در مورد خمس و زکات نداریم؟ چرا صوفیه همه این آیات و روایت را نادیده گرفته است و با فتوایی که هیچ اساس ندارد و برگرفته از هوای نفس است این فتوا را داده است؟
«تشرف» عنوان فصل چهارم است که به آداب تشرف صوفیه پرداخته شده است؛ صوفیه می‌گوید هرکس می‌خواهد صوفی بشود باید پنج غسل کند و پنج شیء را به قطب خود اعطاء کند و این یک بدعت بزرگ در اسلام است و هیچ جایگاهی در اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله ندارد و کافر فقط با گفتن شهادتین مسلمان می‌شود و نیازی به غسل ندارد؛ صوفیان این غسل را از غسل تمهید مسیحیت گرفته‌اند و در اسلام چیزی به نام غسل اسلام نداریم.
بخش چهارم: «دیدگاه حضرت امام خمینی قدس سره الشریف درباره صوفیگری»
در بخش چهارم این کتاب به دیدگاه «حضرت امام خمینی قدس سره الشریف درباره صوفیگری» پرداخته شده است؛ علت این که بخش چهارم به نظرات امام خمینی درباره صوفی‌ها اختصاص یافته این است که بسیاری از صوفی‌ها بعد از انقلاب فرار کردند مانند گنجوی که قطب ذهبیه و فراماسون است به انگلستان فرار کرد؛ نور بخش از رهبران صوفیه به آمریکا فرار کرد؛ خانم نورانی و مصطفی آزمایش که از مؤسسین فرقه ضاله نعمت اللهی گنابادی بودند، به فرانسه فرار کردند؛ و آن صوفی‌هایی که در ایران بعد از انقلاب ماندند و می‌خواستند فعالیت تشکیلاتی در ایران داشته باشند، برای ماندگاری خود در ایران هربه‌هایی را بکار گرفتند؛ اولین کار صوفی‌ها این بود که اسم خانقاه را تبدیل به حسینیه کردند؛ دوم اینکه خودشان به یک ریسمان محکم نظام وصل کردند و چون امام روح عرفانی داشت صوفی‌ها گفتند امام صوفی است و کارهای ما را تأیید می‌کند و مادام این شبهه را در کتابهای خود تکرار می‌کنند.
بنابراین در بخش چهارم این نظریه صوفیان را نقد کرده‌ام؛ در فصل اول «ادعای دراویش بر تأیید آنان توسط امام خمینی»؛ در دو فصل بعد «رد دراویش و متصوفه توسط امام خمینی قدس سره الشریف» در آثار و گفتار امام است.
امام خمینی قدس سره الشریف در یکی از اشعارش می گوید: «از صوفیان صفا ندیدم هرگز / زین طایفه من وفا ندیدم هرگز / زین مدعیان که فاش انا الحق گویند/ با خودبینی فنا ندیدم هرگز »
امام در کتاب چهل حدیث و نامه‌هایی که به آقا مصطفی خمینی دارد صوفیان را صریحا رد کرده است و صوفیان را دراویش دکان‌دار معرفی می‌کند و گفته است که «مواظب باشید به سمت و سوی آنها نروید.»
در فصل چهارم به عرفان امام خمینی قدس سره الشریف پرداخته‌ام و امام یک عارف بزرگ اسلامی بود و عرفانش را از طریق صوفیگری بدست نیاورده است، عرفان امام شاخص‌هایی دارد؛ عرفان او حماسی و ولایی بود، مطابق با شریعت محمدی صلی الله علیه و آله بود، عرفان امام پیراسته از بدعت‌ها بود، عرفان در خدمت مردم و همراه با سیاست بود و عرفان امام، عرفانی جامع و با شاخصه‌های اصیل اسلامی بوده است.
بخش پنجم: «دراویش و سیاست»در بخش آخر «دراویش و سیاست»
به پارادوکس صوفیه درباره سیاست پرداخته شده است؛ زیرا از یک طرف دراویش می‌گویند ما کبریت بی خطر هستیم و کاری به سیاست نداریم؛ درویشی ربطی به سیاست ندارد؛ در کتاب‌هایشان آمده است ما کاری به سیاست نداریم و در سیاست دخالت نمی‌کنیم، در این بخش در قسمت اول «اسلام و سیاست» به نظریه سیاسی صوفی‌ها با مقایسه با نظریه اسلام پرداختم؛ آیا دین و شریعت اسلام از سیاست جدا است؟ آیا اینکه سیاست عین دیانت است؟ در این قسمت آمده است امامان و پیامبران علیهم السلام هم رهبران الهی و رهبران سیاسی جامعه خود بودند و در زیارت جامعه می‌خوانیم: «وساسة العباد» یعنی امامان سیاستمدران جامعه خود بودند؛ پیامبران با طاغوت‌های زمان مبارزه می‌کردند حضرت موسی علیه السلام با فرعون و حضرت ابراهیم علیه السلام با نمرود مبارزه می‌کردند؛ پس این نظریه صوفیان از نظر اسلام رد شده است.
«تناقض آشکار» عنوان قسمت دوم این بخش است که به اعمال و رفتارهای مخالف با این نظریه صوفیان پرداخته‌ شده است؛ صوفیان می‌گویند کاری به سیاست نداریم؛ پس چرا قطب شما نورعلی تابنده عضو ملی مذهبی‌ها بوده است و همکار و همفکر مصدق بوده است؟ چرا در فتنه ۸۸ بیانیه صادر می‌کنید که مردم به خیابان‌ها بریزند و در اغتشاشات شرکت کنند؟ چرا در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نامه به رئیس تشخیص مصلحت نظام می‌نویسید و می‌گویید به کی رأی بدهیم؟ چرا روابط گسترده با کشورهای غرب دارید؟ مصطفی آزمایش در فرانسه مدام بیانیه علیه جمهوری اسلامی ایران می‌دهد و در شبکه های فارسی زبان علیه ایران سخنرانی و پرونده سازی می‌کند و بسیاری از این تحریم های جهان علیه ایران را همین دراویش برنامه‌ریزی کرده‌اند. خود دراویش ایران می‌گویند مصطفی آزمایش سخنگوی صوفیان در فرانسه است؛ این تناقض آشکار بین حرف و عمل صوفیان است.
چه قدر زمان صرف نوشتن این کتاب کردید؟
تحقیقات اینجانب از نظر حجمی بسیار زیاد بود ولی به این نتیجه رسیدم که کتاب هر چه مختصرتر باشد مفیدتر است؛ تحقیقات و نوشتن این کتاب چهار سال وقت برده است که از سال ۸۷ تا الان برای این کار وقت گذاشتم.
مخاطبان کتاب عنکبوت‌های دنیادار چه کسانی هستند؟
مخاطب این کتاب هم عموم مردم است و هم خواص از جمله اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، طلاب و دانشجویان علاقمند می توانند از این کتاب استفاده کنند.
چه توصیه‌ای برای کسانی که می‌خواهند در فرقه های انحرافی تحقیق کنند، دارید؟
تحقیق و پژوهش باید انسان را به حقیقت برساند و باید در پژوهش‌های خود تعصب را کنار بگذاریم؛ در تحقیق هدف رسیدن به حق است و برای رسیدن به حق باید حرف‌های مخالفین را هم بشنویم، بنابراین باید در تحقیقات و کتابهای خود عین حرف‌های مخالفین آورده شود و در پایان نظرات آنها را نقد کنیم.
در پاپان اگر سخنی دارید بفرمایید:
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم دو چیز گرانبها کتاب خدا و اهل بیت خود را در میان مردم بجای گذاشت؛ ما باید هر جریانی و هر فرقه را با حق بسنجیم و حق چیزی جز کتاب خدا و اهل بیت علیهم السلام نیست؛ حق با شخصیت‌ها شناخته نمی‌شود؛ اول باید حق را بشناسیم تا شخصیت و افراد آن شناخته شوند؛ بنابراین نباید اول به دنبال افراد برویم و پیروی از اشخاص گروه‌ها و فرقه‌ها کنیم؛ بلکه باید اول حق را بشناسیم و بعد فرقه‌ها و نحله‌های حق را بشناسیم؛ اگر قرآن و اهل بیت علیهم السلام این فرقه و گروه‌ها تأیید کردند ما هم آنها را تأیید، می‌کنیم؛ اگر قرآن و اهل بیت علیهم السلام رد کردند ماهم آنها رد می‌کنیم.
گفتنی است کتاب «عنکبوتهای دنیادار» به قلم حجت الاسلام عبدالرحیم بیرانوند با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه، در ۲۵۵ صفحه و با قیمت نه هزار تومان در قم از سوی نشر ذکری روانه بازار کتاب شده است. طلاب و علاقمندان برای تهیه این کتاب با شماره ۰۹۱۹۷۰۰۵۲۹ تماس حاصل فرمایند.
منبع: خبرگزاری رسا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر